Przymusowy przestój w branży hotelarskiej spowodowany pandemią COVID-19 generuje straty dla hoteli, apartamentów i innych obiektów noclegowych. Z każdym dniem coraz większe… ale jaka naprawdę jest to skala? Czy wszyscy tracą tak samo? Przeczytaj, zanim zaczniesz interpretować telewizyjne statystyki i porównaj, jak się mają do faktycznej sytuacji w Twoim obiekcie.
Ostatnie dwa tygodnie poświęciliśmy na pogłębione analizy sytuacji finansowej naszych kluczowych klientów i tworzenie różnych wariantów planów działania na kolejne miesiące. W większości przypadków wnioski z analizy danych były znacznie bardziej optymistyczne niż przewidywania właścicieli. Dlaczego? Rzeczywiste dane finansowe były inne niż podpowiadała intuicja zmieszana z ogólnym poczuciem strachu.
Choć finansowe skutki koronawirusa odczuwa każdy obiekt noclegowy, straty nie są równomiernie rozłożone. Ogólnopolskie dane wyglądają źle, ale to przecież uogólnienia. W zbiorczych statystykach nie widać bardzo istotnych zmiennych:
Poniżej prezentujemy krótką analizę na przykładzie wybranego regionu. Opracowaliśmy dane z systemu KWHotel z obiektów noclegowych z terenu Zakopanego oraz okolicznych miejscowości. Dane dotyczą obiektów typowo turystycznych, oferujących miejsca noclegowe głównie gościom indywidualnym (wykluczyliśmy obiekty konferencyjne i kolonijne).
Jak wygląda sytuacja Twojego obiektu na tym tle?
Porównaliśmy 4 scenariusze: jeśli przymusowy przestój potrwa do końca kwietnia, maja, czerwca lub lipca. Tabela pokazuje, jaki % w skali całego roku stanowią przychody z tych okresów. W każdym przypadku pokazaliśmy skrajne dane: z obiektów, dla których procentowa wartość przychodu z danego okresu jest najmniejsza oraz największa.
analizowany obszar | okres przestoju z powodu pandemii | |||
---|---|---|---|---|
16.03 do 30.04 | 16.03 do 31.05 | 16.03 do 30.06 | 16.03 do 31.07 | |
Zakopane | 1,32% - 8,29% | 4,56% - 15,05% | 9,26% do 23,22% | 11,97% - 29,03% |
okoliczne miejscowości | 2,07% - 7,38% | 2,18% - 11,47% | 10,87% - 17,08% | 12,05% - 22,95% |
Czy negatywny efekt pandemii w branży hotelarskiej to tylko utrata przychodów za kilka wiosennych miesięcy. Niestety nie. Po pierwsze, nie wiadomo, kiedy zakończy się pandemia i związane z nią restrykcje. Po drugie, kiedy już uporamy się z wirusem, odczujemy to, że nasi potencjalni Goście będą mieć mniejsze możliwości finansowe oraz spore obawy przed powrotem do normalnego podróżowania.
Żeby za kilka miesięcy wciąż trzymać się na powierzchni, obiekty noclegowe nie mogą teraz po prostu czekać na rozwój wydarzeń.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w wychodzeniu z kryzysu, odezwij się do nas: biuro@jointsystem.pl
Zobaczmy, jak możemy pomóc Twojemu obiektowi.
Może to właściwy czas, żeby zmienić Twoją stronę internetową w źródło wartościowych rezerwacji? Skorzystaj z naszej oferty specjalnej, uruchomionej na czas epidemii – „Zrób stronę dziś, zapłać za 4 miesiące”