Zgodnie z zapowiedziami, już od początku sierpnia pierwsi Goście będą mogli zacząć realizować płatności za usługi turystyczne (w tym noclegi w hotelach i innych obiektach noclegowych) za pomocą bonu turystycznego. Poniżej przypominamy kilka najważnieszych informacji na temat bonów, opisujemy kroku po kroku co musisz zrobić, aby przyjmowac gości z bonem w swoim obiekcie i publikujemy listę sprawdzonych źródeł, gdybyś potrzebował bardziej szczegółowych informacji.
Wbrew licznym nieprawdziwym informacjom, które krążyły i krążą w sieci, płatności za pomoca bonu tyrystycznego będą mogły przjmować zarówno hotele jak i inne obiekty noclegowe, w tym także apartamenty, domki, kwatery czy obiekty agroturystyczne. Ważne, by spełniły kilka kluczowych warunków, które zostały opisane w Ustawie o Bonie Turystycznym.
Jesli chcesz, żeby Twój obiekt znalazł się na liście, przede wszystkim sprawdź, czy jest wpisany do odpowiedniej ewidencji:
Jeśli Twój obiekt nie jest zarejestrowany w odpowiedniej ewidencji, a chciałbyś w nim przyjmować płatności z bonu turystycznego, koniecznie złóż wniosek o dopisanie do ewidencji we właściwym urzędzie!
Goście będą wyszukiwać obiekty, w których mogą zrealizować swój bon poprzez strony Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), ale zarejestrować obiekt trzeba za pośrednictwem PUE ZUS (Portalu Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych).
Przy rejestracji będziesz musiał podać następujące informacje:
Płatność bonem będziesz przyjmować za pomocą aplikacji dla recepcjonisty. Klient poda Ci kod obsługi płatności, który dostał e-mailem (może go też sprawdzić na swoim profilu na PUE ZUS), a następnie kod, którym potwierdzi płatność (otrzyma go SMSem w momencie transakcji).
Ważne!
Jeśli chcesz najlepiej wykorzystać szansę, jaką branży hotelarskiej daje bon turystyczny, zadbaj o kilka szczegółów, dzięki którym Goście zdecydują się wykorzystać tę kwotę właśnie w Twoim obiekcie. Oto kilka praktycznych porad od naszych marketingowców:
Oto sprawdzone, wiarygodne źródła informacji na temat Polskiego Bonu Turystycznego:
JOINTSYSTEM to agencja doradczo-marketingowa dla branży hotelarskiej. Oferujemy kompleksowe wsparcie dla już działających i nowo powstających obiektów. Od analizy rynku poprzez opracowanie polityki cenowej, strategii marketingowej, dobór i konfigurację narzędzi aż po przeszkolenie kadry. Od projektu identyfikacji wizualnej przez stworzenie strony internetowej po kampanie reklamowe i social media. Zapewniamy swoim klientom sprawdzone oprogramowanie hotelowe wraz z kompleksową konfiguracją. Zobacz, co możemy zrobić dla Twojego obiektu.
Zwiększamy zyski obiektów noclegowych. Kompleksowo. Co możemy dla Ciebie zrobić?
Reaguj na zmiany, zwiększaj przychody - zleć zarządzanie sprzedażą w Twoim obiekcie zewnętrznej agencji i podnieś rentowność swojego biznesu. Sprawdź ofertę.