JOINTSYSTEM

Przyszło nowe...

Hotele i obiekty noclegowe, współpracujące z Booking.com powinny uważnie przejrzeć swój extranet. Szczególnie po ostatnich zmianach, które portal wprowadził na masową skalę. Poniżej przybliżamy dwie z nich, które roboczo nazwaliśmy "Rezerwacje bez ryzyka - II fala" oraz "Genius dla każdego".

Powrót "Rezerwacji bez ryzyka"

Nowy rok przyniósł branży hotelarskiej nie tylko kolejną falę koronawirusowego kryzysu, ale i kolejną akcję masowego włączania obiektów do programu "Rezerwacje bez ryzyka" na portalu Booking.com.

Zasady działania:

Portal może wybranym Gościom zaproponować dokonanie rezerwacji w najkorzystniejszej dostępnej cenie (np. z oferty bezzwrotnej), ale jednoczesnie dać mozliwość bezkosztowej anulacji w dowolnym momencie. Jeśli Gość zrezygnuje, otrzyma pełny zwrot środków, a Booking znajdzie kolejnego Gościa w jego miejsce. Jeśli mu się to nie uda, zapłaci obiektowi za odwołaną rezerwację.

Zalety:

Większa widoczność, więcej rezerwacji, nawet jeśli sam nie oferujesz w danym okresie elastycznych zasad anulacji w swoim obiekcie.

W czasie, kiedy możliwość elastycznego planowania i bezkosztowej anulacji stała się dla Gości jednem z kluczowych czynnikow przy wyborze hotelu, możliowość skorzystania z programu w Twoim obiekcie może znacznie podnieść jego atrakcyjność i zwiększyć liczbę rezerwacji.

Wady:

Choć Booking obiecuje zapłacić za każdą rezerwację z programu, są sytuacje, kiedy jednak obiekt ponosi ryzyko utraty środków:

  • Jeśli Gość anuluje wartościową rezerwację, a na jej miejsce Booking znajdzie kogoś, kto zapłaci już znacznie mniejszą kwotę (bo np. w międzyczasie obniżyłeś ceny lub trwa promocja last minute), dostaniesz tylo tyle, ile zapłaci nowy rezerwujący.
  • Jeśli Bookingowi nie uda się znaleźć nowego Gościa w miejsce anulowanej rezerwacji, a Ty w tym czasie miałeś założone jakiekolwiek restrykcje (np. wymagany minimalny pobyt na 2 doby), dla Bookingu będzie to podstawa do niewypłacenia Ci środków za anulowaną rezerwację.

 

Program przynosi wielu obiektom faktyczne korzyści, ale, wbrew nazwie, nie jest całkowicie pozbawiony ryzyka.

Booking włącza obiekty do programu automatycznie. Aby sprawdzić, czy bierzesz w nim udział, sprawdź w extranecie zakładkę Twoje możliwości > Program Rezerwacje bez Ryzyka. Jeśli chcesz zrezygnować z udziału, znajdź na dole strony programu sekcję Potrzebujesz pomocy?, kliknij dostępny w niej link, a następnie wypełnij i wyślij formularz rezygnacji.

I Ty możesz mieć Geniusa

Marzec 2021 to także zmiany w programie Genius. Od teraz, zniżkę w wysokości minimum 10% otrzymają już nie tylko Goście z odpowiednim "stażem" (2 rezerwacje poprzez Booking.com w ciągu ostatnich dwóch lat), ale każdy, kto tylko zarejestruje konto na portalu!

 

Zmiana zasad programu Genius następuje automatycznie. Jeśli Twój obiekt nie brał dotąd udziału w programie, ale planuje do niego przystąpić, będzie już zaczynał z tymi nowymi warunkami. Jeśli Twój obiekt ma już aktywowany program Genius, możesz jeszcze mieć wybór! Wejdź w extranet i znajdź zakładkę Twoje możliwości > Program nagród Genius. Następnie przejdź do zakładki Zarządzaj swoimi odbiorcami i sprawdź, która grupa uczestników programu ma możliwość korzystania ze zniżek w Twoim obiekcie (jest oznaczona jako "Aktywna").

 Czy warto w ogóle włączać program Genius w swoim obiekcie?

To pytanie często otrzymujemy od obiektów, z którymi współpracujemy. Cóż.... czasem warto, czasem nie... Wszystko zależy od rodzaju obiektu, od tego, jak wygląda jego otoczenie konkurencyjne i jaką prowadzi strategię sprzedażową. Chociaż sytuację każdego obiektu zawsze należy przeanalizować osobno, upraszczając, możemy powiedzieć, że świadome korzystanie z programu Genius w obiekcie zazwyczaj się opłaca. Jeśli stosujemy go tylko na nielicznych grupach pokoi, dobrze zarządzamy w nich cenami i mamy mądrze policzoną politykę cenową, wtedy faktycznie "znaczek Geniusa" pozwala zwiększyć zainteresowanie obiektem i podnieść zyski. To, że sam program bazuje na udzielaniu rabatów, wcale nie oznacza, że Goście, którzy są zarejestrowani w programie wybierają zawsze tylko najbardziej oszczędne opcje...

***

Chcesz na bieżąco otrzymywać powiadomienia o ważnych wiadomościach dla branży hotelarskiej? Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku: Pracownia Hotelarska JOINTSYSTEM - trzymamy rękę na pulsie!


JOINTSYSTEM to agencja doradczo-marketingowa dla branży hotelarskiej. Oferujemy kompleksowe wsparcie dla już działających i nowo powstających obiektów. Od analizy rynku poprzez opracowanie polityki cenowej, strategii marketingowej, dobór i konfigurację narzędzi aż po przeszkolenie kadry. Od projektu identyfikacji wizualnej przez stworzenie strony internetowej po kampanie reklamowe i social media. Zapewniamy swoim klientom sprawdzone oprogramowanie hotelowe wraz z kompleksową konfiguracją. Zobacz, co możemy zrobić dla Twojego obiektu i sprawdź nasz autorski program "Stać Cię na własnego managera".

JOINTSYSTEM - doradztwo i marketing dla hoteli i pensjonatów

JOINTSYSTEM - doradztwo i marketing dla hoteli i pensjonatów

Zwiększamy zyski obiektów noclegowych. Kompleksowo. Co możemy dla Ciebie zrobić?

Blog hotelarski

Blog hotelarski

Wskazówki dla właścicieli i managerów obiektów noclegowych. Bądź na bieżąco.

Stać Cię na własnego menadżera

Stać Cię na własnego menadżera

Reaguj na zmiany, zwiększaj przychody - zleć zarządzanie sprzedażą w Twoim obiekcie zewnętrznej agencji i podnieś rentowność swojego biznesu. Sprawdź ofertę.

Trwa ładowanie strony prosimy czekać...